joi, 7 mai 2009

tatal meu

by Anne

Tatal meu e un vechi aristrocat si ce e mai rau - este milionar, conduce un jaguar sovereign, si intotdeauna poarta mica ghilotina pentru a taia capul tigarii pe care o poarta intr-un portcigarette de piele, tatal meu iubeste la nebunie jazz-ul si toata vara sta in elvetia, tatal meu joaca intotdeauna bridge doar cu oameni ai caror titluri sau nume poarta la mijloc von, of sau de. Tatal meu iubeste la nebunie vanatoarea.

Inainte de nasterea surorii mele mai mici, tata a decis sa plece in Africa, era o chestie de onoare, ceva legat de clubul pe care el il frecventa, si-a luat si hambrusch-ul cu doua tevi cu el, si s-a intors peste doi ani cu cateva capete impaiate pentru biblioteca zicea el. Blanche mergea si putea sa zica cateva cuvinte deja, tatal meu a plans cand a strans-o in brate si pe manuta ei mica i-a fixat o mica bracelete de fildes cu inscriptii, cand am crescut Blanche a vandut-o si si-a luat un mini, Blanche il iubea pe tata pentru ca ii putea satisface miriadele de necesitati si nevoi de adolescenta scapatata. Blanche a dezvoltat de mica o pasiune pentru muzica, tata a dat-o la cel mai bun profesor de pian din regiunea unde stateam iernile, iar vara cand toata familia pleca in Elvetia, Blanche statea la Viena si lua cursuri de pian.

Tatal meu il citea pe Churchill ca scriitor si deseori il prindeam in biblioteca ascunzandu-si manuscrisele, dupa ce pleca, ma grabeam sa-i miros stiloul toledo cu penita de aur patat de cerneala. Tatal meu avea respectul tuturor doar prin simpla mostenire a titlului parintilor sai, insa el s-a ridicat in ochii tuturor prin caracterul sau. Atitudinea corecta pe care o afisa in orice situatie si cu orice personalitate sau persoana i-a facut pe toti sa-l recunoasca ca pe un nobil distins.

Tata nu ne-a aratat mari semne de afectiune, era intotdeauna sever cu noi, insa seara intotdeauna venea langa paturile noastre si ne privea mut cu lacrimi in ochi, eu il asteptam in fiecare noapte sa vina, ma prefaceam ca dorm, si dupa ce inchidea usa puteam sa adorm. Tata ne-a oferit educatia cea mai buna, ne-a oferit tot ce ne-am dorit, cu mici exceptii. Stiu ca ati observat ca scriu textul acesta cam rece fara o lacrima in coltul ochilor. Insa fac asta pentru ca acesta a fost spiritul lui, eu nu am fost ca alintata de Blanche, pe care o lua in genunchi si-i citea poeziile lui Poe, si cu care dupa ce avea o intrevedere cu cineva in cabinetul lui juca tabinet, nu ...
Tatal meu e un milionar, si ceea ce e mai rau e un vechi aristocrat. Blanche la 19 ani conform unui binecunoscut scenariu, pe care tata l-a prevazut cu ani inainte, a fugit cu un actor american in statele unite, eu m-am maritat cu un lord ce poarta titlul de sir, de varsta tatei, si acum am un mic copil pe care l-am numit ca pe tata. La inceput tata intotdeauna m-a privit pe mine ca pe un fiu, astfel pe mine m-a invatat sa trag foarte bine cu arma, sa calaresc, si sa joc sah si sa fac modele de avioane de lupta, in schimb pe Blanche a dus-o la cursuri de pictura si a cerut sa i se predea susnumitele cursuri de piano.

La seratele date de mama, tata o lua intotdeauna pe Blanche de mana, iar pe mine mama, Blanche avea o deosebita dexteritate si presupun ca mult talent in ale piano-ului, pe cand eu aveam o voce foarte frumoasa si eram interpreta, desi deseori faceam duo si Blanche stia sa culeaga aplauzele.

Blanche a facut un accident de masina, iar tata crezand-o moarta a vrut sa se impuste cu hambrusch-ul in gura, insa chiar atunci am intrat eu in biblioteca. Blanche a supravietuit si astazi este o actrita de succes.

2 comentarii:

  1. foarte frumos, dar si trist...

    RăspundețiȘtergere
  2. mi se pare mie sau textul initial e scris in alta limba. pare asa gri totul.

    RăspundețiȘtergere

ia zi