miercuri, 6 mai 2009

Tata este absolut genial

de Delina

Il invoc pe tata aproape in fiecare zi. Asta pentru ca a reusit sa lase in memoria mea cateva zicale aboslut geniale. Acestea mi-au fost rostite inca de cand eram mica dar azi sunt mai actuale ca niciodata.

Prima zicala mi-a spus-o de cand eram inca foarte mica. Dupa cum stiti copiii cand sunt mici pun multe intrebari. Da, tampite. Daca urmariti parintii, acestia se straduiesc sa si raspunda la ele si de cele mai multe ori par chiar ridicoli. Eu nu am pus prea multe intrebari pentru ca tata mi-a dat de la inceput un raspuns. La intrebarea « de ce…bla bla asa o tampenie? » el mi-a raspuns « daca te gandesti un pic, nu-i asa ca ai singura raspunsul ? » Eu evident ca ma gandeam si normal ca gaseam raspunsul ca masina e albastra pentru ca asa a fost ea vopsita, dahaa. Si aici zicala de la tata “Nu mai pune intrebari prostesti !” Nu mai pun, dar deseori imi vine sa le spun asta unora si altora.

Eu am crescut la tara si in sat era o strada mai lata si mai principala. Mergeau masini pe acolo multe dar lumea nu se prea ferea de ele si mergea pe mijlocul strazii in voie. Imi amintesc vorba lui de cate ori ne vedea ca mergem pe mijlocul strazii: “Nu mai mergeti ca vacile pe mijlocul strazii, va rog eu”. Si nu nu, nu era peiorativ, dar chiar asa e, daca ati observat o cireada de vaci pe o sosea o sa intelegeti. Azi sunt si eu sofer si de multe ori mai rostesc zicala asta.

Ca orice tata nu s-a prea inteles el cu al sau fiu. Nu seamana bietii deloc ba din contra sunt absolut incompatibili. Pe acest motiv fratele meu era mai mereu suparat pe el, precum si mama, care e sponsorul lui. Tata nu se obosea cu ei cand ii vedea bosumflati. Asa ca de cate ori il vedea pe unu sau pe altul suparat ii spunea linistit “Fa si tu o fata mai simpla, te rog”. De multe ori azi imi vine in cap zicala asta cand sunt in intalniri de afaceri sau chiar in oras prin cafenele sau cluburi. Cand ii vad pe unii asa mai grozavi mai seriosi imi zic in minte “de ce nu o face si asta o fata mai simpla asa...”.

Tata nu a avut niciodata vreun complex. El se considera un om perfect si nu poti sa-i reprosezi nimic. Si asta pentru ca orice comentariu ai la adresa lui el iti spune direct: “Toate intrebarile la mama mea, ea m-a facut, cu ea discutati”. Eu insa nu am reusit sa fiu asa increzatoare in fortele proprii insa cumva atunci cand cineva comenteaza ceva la mine ma gandesc la tata si in traducere ii zic: “Nu iti place? Ghinion, cauta in alta parte!”

Misoginismul l-am mostenit tot de la tata dar l-am perfectionat eu pentru ca eu am acces direct la adevar, adica la mine, femeia! Astfel cand sunt in trafic, la birou si mai ales in locurile strict masculine (meciuri de fotbal, service-uri auto, etc) si vad femei care isi dau aiere ma gandesc la vorba lui tata “Cam ce cauta femeia asta aici?”.

Probabil mai sunt vorbe de-ale lui de care imi amintesc uneori dar acum le-am uitat. Prietenii mei insa cred ca s-au obisnuit cu mine. Pentru ca deseori incep cu : « Tatal meu are o vroba… ».

Un comentariu:

  1. cred ca toti avem vorbele tatilor nostri pe buze de cate ori suntem pusi in vreo situatie :)

    RăspundețiȘtergere

ia zi