vineri, 27 martie 2009

cum sa devii roman...cum?


...Deci toti cei care ma cunosc ma intreaba, afland ca nu sunt cetean roman, de ce nu-mi iau si eu cetatenie?!? Nu le raspund: cum pula mea sa o iau? ca mai intra si mama pe blog si nu-i frumos sa vada tocmai ea ca iubitul ei fiu injura. Acum va zic cu mana mea ca am aplicat pt preaiubita cetatenie si astept de cativa ani sa mi se dea un semn ca bah am inregistrat ce ne-ai zis, dar nimic, nici macar $#%@#$%&()!@*#!!. E ca si cum ai intreba un junior banking officer de ce nu vrei sa fii banking officer? Sau mai rau..
Faza e ca eu in ochii lor (n.a. astia care tre s-o dea) sunt doar pe hartie, sunt niste cerneala albastra, desi depinde, de ex daca as fi fost fotbalist si ar fi vorbit cineva pt mine, as fi devenit cetatean imediat cica, nu stiu ..n-am incercat.
Faza proasta in cazul meu e ca eu nu umblu dupa cetatenie ci dupa redobandirea ei. Ca adica bunicii mei, d-zeu sa-i ierte, ar traitara in Regatul Unit si erau bine merci cetateni romani, iar eu acu, nepotul lor tre sa o redobandesc.
De ce sunt enervat? pai eu de cativa ani am indeplinit toate conditiile pe care mi le-au impus astia cu cetatenia. Eu sunt roman si asa fara sa-mi dea ei cetatenia, doar ca asta nu se pune dupa lege. Eu stiu mai bine ca 90% din romani istoria romanilor, literatura romanilor, limba si dialectele, am umblat prin 90% din Romania si locuri din alte tari unde traiesc alti romani de cand e lumea, sunt de sapte ani aici, stiu Romania ca pe cele trei degete de la o mana, insa nu e de ajuns pt ei.
Acu aflu ca pe Sandu Vakulovski (un roman moldovean, scriitor, il cunosc nu personal prin sor-mea)l-au expulzat de aici. Ce pula mea tre sa fac ca sa iau cetatenia aia si nu scrie pe lista? A? Cui tre sa-i dau spaga? Cui tre sa i-o sug? A?

Azi 27 Martie acu 91 de ani s-a votat in Sfatul Tarii „Unirea Basarabiei cu Ţara Mamă - România pentru totdeauna”.
M-as fi dus sa dansez hora unirii dar nu stiu daca ajung la timp.

PS cele trei intrebari pe care ti le pune neaparat un roman cand afla ca esti din R.M.
1. Aaa, esti din Chisinau?
2. Si stii rusa?
3. O stii pe Natasa sau pe plm?

4 comentarii:

  1. Zdarova Ramzes...Eu am vorbit cu astia de la cetatenie, si ei au spus ca tie o sa ti-o dea cand o sa implanesti 80 de ani, au spus ca mai ai de invatat din istoria romanilor.


    P.S. WE ARE FREE...

    RăspundețiȘtergere
  2. Alex cat te inteleg...

    La ultimul dosar depus pt o porcarie de autoriztaie m-au pus sa dau o declaratie ca am cunostinte minime de limba romana... Can you imagine?

    RăspundețiȘtergere

ia zi